mandag 21. mai 2012

I'm all at sea

Heisann!

Nå går det unna her, dere! Det er søren meg ikke lenge igjen til jeg må pakke sakene mine og reise hjem igjen... Men jammen var det gøy, da! Dette året kommer for alltid til å huskes som et lærerikt år i livet mitt, og en viktig begynnelse på det voksne livet (HAHAHA!).

Siste happening verdt å nevne på bloggen: SEILTUR! Laura og jeg var med onkelen og søskenbarna hennes på seiltur over Nordsjøen til England! Makan til opplevelse tar det lang tid før jeg får igjen. Det var bare helt herlig. Selve seilingen var bedre enn England selv, hehe.

La meg fortelle alt i en rekkefølge som stemmer, og ikke slikt "kaste ut alt som detter inn i hodet"-språk.

På onsdag ble vi hentet på skolen av vertsmor og kjørte 4 timer heeeelt til den andre siden av Nederland. Der lå seilbåten og ventet på oss, og vi spiste middag og pakket ut bagene våre. Så møtte vi skipperne og crewet til resten av de 5 andre båtene som skulle bli med på seilturen, og avtalte å dra klokken 3 neste "morgen". Så etterpå var det rett i seng. Klokken 3 neste morgen (17.mai altså) sto vi opp og seilte ut fra havna. Vi måtte gjennom en sluse for å komme til havet, hehe. Nederland. 


Ute på havet nøt jeg virkelig å se sola stå opp og den friske lufta rundt oss. Men rundt klokka 6 gikk jeg og la meg igjen og sov sånn ca langs veggen siden båten lå 90 grader vendt oppå bølgene. Men jeg sov godt, da. Etter noen timer våknet jeg igjen og gikk rett opp på dekk, men det var alt for sent. Jeg var blitt sjøsyk...
For å si det sånn har ikke krabbene lidd noen hungersnød denne helga...

Etter en 17 timer lang seiltur og noen kilo mindre i magen var vi endelig i England! Men det var ikke så spennende der... På fredag hadde vi altså hele dagen på å finne på noe, og "noe" var: Jogge, Laura klatret i masta, gåtur til en pub, fish&chips, gåtur tilbake til båten, middag, sove. England.


Så bar det tilbake til Nederland igjen. Og på lørdag var været strålende! Og ingen sjøsyke heller, fordi den dagen var jeg lur nok til å ta medisin. IQ som ikke gjorde det før


Jeg nøt virkelig hele tilbaketuren på sjøen! Det var helt fantastisk! 360 grader rundt deg er bare hav og nesten aldri en eneste båt eller et eneste skip å se! I tillegg var himmelen helt blå og vi ble fine og brune alle sammen, unntatt Roos og Bas, som ble røde.

Så som dere sikkert skjønner har jeg hatt en toppers helg! Det å være på sjøen igjen har fått meg til å tenke på hvor mye jeg savner å bo ved fjorden, så nære havet. Her i Drachten har du ikke sjans til å se havet, og må virkelig kjøre en stund for å komme til kysten. Det er nok noe av det jeg kommer til å savne minst når jeg reiser tilbake.

For den som ikke orket å lese alt det uinteressante over her (jeg ville ikke ha gjort det jeg heller) kommer det ganske så flotte og illustrerende bilder under! :)


Havna i Nederland: Roompot

Niels (ene søskenbarnet til Laura) styrer båten

Sunrise, sunrise, looks like morning in her eyes - Norah Jones

Fine Laura!

Seilesøstrene

Beautiful

avslappende stilling


Pomodoro: betyr tomat på italiensk. Alt inne i båten var rødt: gardiner, duker, glass, bestikk, sofa osv.

Jeg fikk noen oppgaver jeg, og!

Niels og jeg på dekk. 



England!!! Hvor rattet er på "feil" side i bilen!

England <3 Nederland

Laura klatrer i masta



Et eller annet Engelsk hus utpå landet

Fish & Chips 

Lovely


Hahaha




Jeg ELSKER havet!






Og så kom vi til Nederland igjen! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar